Vuurshows, aapjes, nog meer liedjes en afscheid

11 augustus 2014 - Phi Phi-eilanden, Thailand

Vanaf Koh Tao pakten we de nachtferry richting Surat Thani, ik had nog nooit met zo'n ferry gereisd dus dit was weer een nieuwe ervaring. we hadden gehoord dat er 2 soorten ferry's waren vanaf Koh Tao: een superchille ferry met bedjes en een super verrotte ferry zonder bedjes. Maar gelukkig hadden we mazzel en hadden we de chille ferry. Deze ferry heeft meerdere verdiepingen met slaapzalen, een zo'n slaapzaal heeft zo'n 40 stapelbedjes en allemaal mét een dekentje én een kussentje. goed geregeld dus! Na 9 uurtjes varen waren we aangekomen en moesten we overstappen op een bus, dit tot grote teleurstelling van mij want ik lag zo lekker te slapen. na de busreis moesten we weer een tijdje wachten voordat we weer met het volgende vervoersmiddel verder gingen en uiteindelijk de ferry pakten naar Koh Phi Phi. Inmiddels regende het keihard en dat terwijl we onderweg waren naar een tropisch eiland, maarja regenseizoen he. Charlotte was aan het begin van haar reis al op Phi Phi geweest dus die wist precies waar we heen moesten. We namen voor de verandering eens een hotelkamer in plaats van een hostel aangezien een hostel net zo veel kost als een hotelletje hier. Dus kon ik eindelijk een keer al mijn spullen laten liggen in de kamer en konden we een fijne warme douche nemen. Ik had wel de pech dat het precies op mijn bed en precies op mijn hoofd drupte van de regen. Na een dutje te hebben gedaan konden wij er geheel tegen aan en zijn we zoals gewoonlijk lekker uit eten gegaan en hebben we ons vervolgens op het nachtleven gestort. en net zoals de vorige 2 eilandjes verzorgen de strandtenten voor entertainment door harde muziek t edraaien en vuurshows te geven. Zowel de lokal bevolking als de toeristen doen mee aan deze vuurshows. De lokale bevolking voeren allerlij trucjes uit met brandende fakkels en andere attributen, dit hebben ze allemaal ingestudeerd dus dit gaat zelden fout, in tegenstelling tot de trucjes de toeristen uit voeren. Die denken vaak in hun dronken bui dat ze prima kunnen touwtje springen met een brandend touw of door een brandende hoepel kunnen springen. Je raad het al, dit gaat vaak fout, maar het levert wel erg spannende momenten voor ons op.

De volgende dag besloten we een boottripje te gaan maken. Met een klein bootje vertrokken we eerst naar monkey island. Hier lopen de aapjes gewoon los op het strand. Ze zijn gewend aan toeristen dus ze kunnen wel eens brutaal doen en je koekjes afpakken of bovenop je gaan zitten. Een paar aapjes maakten het wel heel bont en bedreven de liefde op de rug van een van de toeristen. Vervolgens vertrokken we weer met het bootje naar de viking cave en daarna zouden we door gaan naar Maya Beach, maar omdat de stroming nogal sterk was konden we niet met ons bootje het baaitje in varen waar Maya beach aan ligt. Dus moesten we aan de andere kant van dit eilandje van de boot af, het water in, zwemmen naar de kant, op de kant klauteren en dan naar het strand lopen. Niet echt de makkelijkste manier dus. Maar Maya beach is wel erg mooi! Een prachtig strandje met een mooi uitzicht. Alleen jammer van de vele toeristen op zo'n klein strand en jammer dat we geen handdoek konden meenemen om lekker op te liggen. Na een uurtje was het weer tijd om terug te gaan naar de boot en weer die moeilijke weg af te leggen. Dit werd alleen nog meer bemoeilijkt doordat het keihard ging regen en waaien, waardoor de golven een stuk hoger werden en het voorzichtig afdalen van de rotsen nog moeilijker werd. De laatste activiteit van onze boottrip bestond uit snorkelen, maar tegen de tijd dat iederen weer op de boot zat wilden niemand meer snorkelen omdat we het allemaalz zo koud hadden. De terug weg met de boot was trouwens best wel eng, het ging nog harder stormen en als je op zo'n klein bootje zit met zulke hoge golven is dat geen pretje. Gelukkig hebben we het allemaal overleefd!

Omdat ik nu ook mijn duikbrevet heb bemachtigd was het tijd om de skills weer eens toe te passen en boekten we 2 fundives voor de volgende ochtend. Weer erg mooi koraal gezien en leuke visjes. De stroming was hier wel een stuk sterker dan we gewend waren op Koh Tao. Tussen de 2 duiken in kregen we lunch op de boot en zorgden Charlotte en ik voor entertainment op de boot door liedjes te zingen. Een van de andere passagiers bleek dit niet zo te waarderen en zei: you two are the worst thing for a hangover. Ik zie dit maar als een compliment.

De volgende dag was alweer onze laatste dag op Phi Phi, we wilden wel langer blijven, maar het weer was niet echt geweldig geweest de afgelopen paar dagen en het leek ons wel leuk om nog een paar nachtjes door te brengen in Bangkok voordat onze wegen gingen scheiden. Nog een uurtje genoten van het strand en toen weer hop op de ferry!

Om een uur of 6 's morgens kwamen we aan in ons hostel in Bangkok. Het bleek geen enkel probleem te zijn dat we op dit gekke tijdstip aankwamen en niet geboekt hadden, dit is mogelijk te danken aan het feit dat het personeel dronken was :) In Bangkok hebben we een heel groot winkelcentrum opgezocht waar we lekker rondgeslenterd hebben en hebben gegeten. Op een van de verdiepingen is een enorme foodcorner dus daar hebben we natuurlijk ook een hapje gegeten. Ook hebben we ons lekker laten vertroetelen en hebben we onze nagels mooi laten lakken. 's avonds zijn we de partystreet ingegaan die om de hoek van ons hostel was. In deze straat heb je ook een markt die er altijd staat en een heleboel mensen die je allemaal iets proberen aan te smeren. Afggezien van dat is het wel erg leuk om hier rond te lopen en gewoon te kijken. De volgende dag hebben Charlotte en ik nog wat over de markt rondgelopen, wat souvernirtjes bekeken en lekkere fruitshakes gedronken. En toen was het alweer tijd om van Charlotte afscheid te nemen. Na een top tijd te hebben gehad met haar was het voor haar tijd om naar huis te gaan en voor mij tijd om het vliegtuig te pakken naar Vietnam. We hebben het samen erg leuk gehad en ik vond het dan ook wel een beetje moeilijk om haar te laten gaan. Gelukkig ben ik niet helemaal alleen in Vietnam en reis ik hier samen met 2 Nederlandse jongens.

De volgende keer mijn avonturen in Vietnam dus!

Liefs

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Vincent:
    11 augustus 2014
    Wat weer een belevenissen weer jammer dat de reis nu verder moet zonder Charlotte aan je zijde. Maar goed je hebt nu twee Nederlandse jongens als chaperonnes, dus laten we zeggen vier sterke armen? We lezen het wel weer allemaal in je volgende blog. Heel veel reisplezier gewenst.
    Gr. de BB-tjes