Birmeze massage, mojito, wijnproeverij en veel eten.

27 juli 2014 - Inle Lake, Myanmar

Na onze 2 daagse trekking te hebben gedaan vonden we dat we wel wat ontspanning verdiend hadden. We zijn daarom ook een paar nachtjes gebleven bij het inlay lake en genoten extra veel van onze warme douches en normale toiletten die we de afgelopen 2 dagen hadden gemist. 's avonds zijn we uit eten gegaan met de jongens van onze trekking en besloten we om een birmeze massage te nemen. Daar lagen we dan met z'n allen op een rijtje, zonder enig matrasje onder ons. Dit was mijn eerste massage in Azie en ik had al vele verhalen gehoord over de fijne massages in azie. Ik kan je vertellen dat deze massage een zeer bijzondere ervaring was. Ze gaan namelijk over je benen heen lopen en op bepaalde plekken staan zodat de bloedsdoorstroming in je benen gehinderd wordt. niet heel erg fijn. Bij mij stopten ze ook nog eens tot twee keer toe vingers in mijn oren! Charlotte had een dikke birmeze masseuse getroffen die over haar heen ging lopen. Deze massage leverde veel hilariteit op en er werd dan ook heel wat gegiechelt door ons. Dit was de laatste avond met de boys, want een aantal gingen richting Nepal en de rest ging richting Koh Phangan voor de fullmoonparty.
Het plan van ons was om nog iets van de omgeving te zien, maar de luiheid in ons overwon het. Uiteindelijk hebben we alleen een taxi gepakt naar een wijnproeverij zo'n 7 km verderop. iedereen vertelde ons dat dit een erg leuk tripje was op de fiets, maar het lukte ons echt niet om zo actief te gaan doen. we vonden dat we genoeg bewogen hadden tijdens onze trekking. en ach voor die paar euro heen en weer hoef je het niet te laten. dus wij zijn heerlijk naar een wijnproeverij gegaan, hebben nog wat blauwe kaas besteld (ik mis kaas!) en hebben nog wat genoten van het prachtige uitzicht en de rust die daar heerste.

In mijn eerste week Azie hield mijn horloge er mee op, de batterij was leeg dus liep ik al een paar dagen met mijn horloge in mijn rugzak rond in de hoop een horlogemaker tegen te komen. ik kon mijn geluk niet op toen ik er eentje tegenkwam. voor omgerekend 76 cent zette hij er wel even een nieuw batterijtje in. maar wat hij ook deed was de sluiting aanpassen. hierdoor kreeg ik mijn horloge niet meer goed dicht en het heeft me een half uur gekost om alleen de sluiting weer goed te laten passen, tot grote frustratie van mij. uiteindelijk zat mijn horloge weer goed genoeg en zijn we vertrokken, maar ik vertrouw die horlogemakers niet meer hier, ook omdat mijn horloge er na 1 week weer mee ophield.

de rest van onze daagjes bij het inlay lake hebben we voornamelijk heel erg lui gedaan. dit bestond uit veel eten, op de computer zitten en lekker boekjes lezen. De bevolking van Myanmar is vrij mager, maar bij het inlay lake zijn ze tot onze verbazing allemaal wat dikker. Wij weten inmiddels waarom! Ze hebben hier allemaal lekkere hapjes die of heel erg veel suiker bevatten of gefrituurd zijn. Wij hebben hier ook allerlei dingetjes uitgeprobeerd, geen idee wat het was, maar het was wel erg lekker: dingen met banaan, kokosbollen, een soort suikerbrood en iets wat leek op oliebollen. nomnomnom.

Vanaf Inlay lake hebben we een nachtbus gepakt naar Mandalay. we wilden eigenlijk nog naar een ander plaatsje gegaan, maar door tijdgebrek lukte dat helaas niet meer. Voordat we de nachtbus in gingen heb ik nog even mijn thermosfles gevuld met een liter mojito voor onderweg. Dit, in combinatie met wat temazepam, leek ons een perfecte combinatie om een hele nacht te slapen. In Mandalay aangekomen besloten we om nog een zeer lui dagje in te plannen, dit was ons laatste dagje hier in Myanmar en aangezien we alle toeristische dingen al hadden gedaan besloten we om naar een hotel te gaan en de hele dag aan het zwembad te liggen.

De volgende dag vertrokken we met het vliegtuig naar Bangkok om vervolgens af te reizen naar het party eiland Koh Phangan, maar dit bewaar ik tot mijn volgende blog.
Liefs,

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Vincent:
    27 juli 2014
    Leuk weer wat van je te 'lezen' over je belevenissen maar ik mis toch een beetje info over je trekkingervaring die je samen met een stel "spetters" van jongens en Charlotte hebt ondernomen plus de foto's. Waar blijven de foto's! Uiteindelijk willen wij wel het naadje van de kous weten. Hopen snel weer wat van je te kunnen lezen van al je belevenissen op het party eiland.
    Liefs Joke en Ikke.
  2. André&Christina:
    1 augustus 2014
    Hoi, Dat klinkt goed een paar luie dagen. Massage op die manier slaan we over. En ook wij willen foto's!
    Groeten uit Spanje, wij zitten in de buurt van Valencia.
  3. Angela:
    2 augustus 2014
    Foto's duurde wat langer, ik had wat problemen met het uploaden ervan. Ik heb in Azie niet alle mogelijkheden die ik thuis heb. en voor een wat uitgebreider verslag van onze trekking verwijs ik je naar Charlotte's blog: http://charlie.reislogger.nl/zingend-trekken-buikje.107127