Australie, Cairns: stripclubs, swingersparty, hiking, duiken, watervallen,grotten

21 november 2015 - Cairns, Australië

Ik zit nu al weer 7 weken in Cairns! Gaat allemaal zo snel.

Mijn couchsurf avontuur kwam vrij snel tot een einde. Ik had 2 banen en ik werd een beetje gek er van om om de zoveel dagen weer mijn spulletjes in te pakken en uit te pakken. Ik was aan het couchsurfen bij iemand die ik via via kende, nouja kende, zijn vrienden hadden gezegd dat ik wel bij hem kon slapen, had hem zelf nog niet ontmoet. Na een weekje zou ik intrekken in een sharehouse, maar ik vond het eigenlijk maar niks. Al die sharehouses hebben gekke regels zoals na 5 uur 's middags geen bezoek meer, of ze hebben geen wifi. Ik heb toen netjes gevraagd of ik bij mijn host kon bljjven voor langer en dan huur betalen. Voor een mooi prijsje heb ik dus mijn eigen kamer gekregen hier, met een twee persoonsbed, en Wifi en geen gekke regels. Klein nadeel was wel dat hij bezig was zijn badkamer te renoveren. Dit betekende dat we een week zonder douche moesten overleven, gelukkig is het warm buiten en kon ik met een tuinslang douchen of soms ben ik bij vrienden gaan douchen, ik heb ergere situaties gehad. Ook geen wasbak in de badkamer, maar de wasbak in de keuken volstaat. Ik zit lekker dichtbij de stad, dus ik ben happy.

Qua werk afgelopen tijd heb ik ook heel wat mee gemaakt. Ik was na 1,5 week gestopt bij de travelagency. Ik vond het maar niks om continu op de stoep te staan en mensen proberen binnen te lokken.Hierna hielp ik iemand bij het renoveren van een badkamer. Hij had iemand nodig en mijn vaardigheden sluiten daar goed bij aan. Ik gaf voornamelijk gereedschap aan. niet heel erg bijzonder, maar ik werd er voor betaald en het was maar tijdelijk. Ook heb ik een paar nachten in een stripclub gewerkt, als serveerster. Er was een nieuwe stripclub in de stad dus ik heb bij de opening + nog een paar dagen gewerkt. Wat een chaotisch zooi daar. Ze gingen open om 8 uur 's avonds en de eerste 2 strippers verlieten het pand al om half 11, er waren zo weinig klanten dat ze er geen zin in hadden om daar te werken. Strippers krijgen alleen betaald voor lapdances en topless dances op het podium. Dus als er geen klanten zijn krijg je ook geen geld. en nog wat later verlieten ook 2 andere strippers het pand. En je vraagt je vast af wat ik daar nou weer uitvoerde. Ik moest gewoon drankjes serveren, en een babbeltje maken met klanten, in gewone kleding! Het was wel een eye opener om in een stripclub te werken, ik was nog nooit in een stripclub geweest. Ik zou zelf niet als stripper willen werken, ik vind het wel heel knap dat die meiden in die paal kunnen klimmen en andere trucjes erop kunnen doen. Mij niet gezien, ik denk dat als ik een poging doe alleen maar hard naar beneden val en iets breek.

nog een ander baantje voor een dag was werken op een swingersparty. voor diegene die niet weten wat dat is, dat is een feestje waar koppels zeer open minded zijn en aan partnerruil doen. Ik moest daar in een bikini rondlopen en babbelen met de mensen die daar waren. Mijn opdrachtgever zei dat ik alles mocht doen en laten, ik mocht drinken, ik mocht mee doen aan de partnerruil en na werktijd mocht ik langer blijven als ik wilde. We hebben het netjes gehouden overigens, wel een watergevecht gehad met wat klanten maar verder geen partnerruil. Heel veel nepborsten gezien en hier en daar wat botox. zeer kleine bikini's/zwembroeken. Het was een meerdaags event waar de klanten ook bleven slapen. De klanten waren al 4 dagen daar, dus die hadden al heel wat afgefeest, het ging er dan ook nog niet wild aan toe, maar dat zou nog wel komen werd mij beloofd, nadat de zon ondergaat, ik heb hier maar niet op gewacht. Het was wel een heel leuk feestje, aan alles was gedacht, spelletjes, slippers, grote opblaasdieren voor in het zwembad, condooms in een schaaltje op de bar.  Ontzettend aardige mensen ook. Super leuk baantje dus.

Naast werken heb ik ook nog leuke dingen gedaan. Ik ben eindelijk weer gaan duiken. Ik had 3 duiken geboekt op 1 dag op het Great barrier reef, het meest bekende reef ter wereld gok ik zo. Ontzettend leuk om weer te duiken, ik vond het wel wat fris het water (25 graden) dus ik had natuurlijk weer 2 wetsuits aan, wat de nodige problemen gaf met aan en uit trekken. Ik vond het duiken wel wat tegenvallen, ik had wat meer ervan verwacht omdat het zo bekend is. Maar ik denk dat ik verwend ben met Thailand. Wel een hele leuke dag gehad hoor.

Ik ben een dagje naar de Tablelands gegaan. Dat gebied ligt op ongeveer 1 a 1,5 uur rijden van Cairns en ligt een heel stuk hoger, dus het is wat koeler hier. We hebben hier een aantal watervallen bezocht: Millaa Millaa, Zillile en Elinjaa. De Millaa Millaa waterval is gebruikt voor een Herbal (shampoo) reclame. Toen ik de waterval bezocht was het water een beetje groenig en de waterval was niet zo groot als na het regenseizoen. Ik zit nu in het begin van het regenseizoen, en het is vrij droog eigenlijk. Vervolgens naar de Zillie waterval gegaan, vanaf het uitkijkpunt is die niet zo geweldig, maar als je het pad naar beneden volgt en over de rotsen klimt is het prachtig. Hier hebben we ook een verfrissende duik genomen. Elinjaa was een stuk toegangelijker, maar ook een beetje groen en niet zo spectatulair. We hebben echt een prachtige dag gehad op de Tablelands, heerliijk weer, terwijl het in Cairns bewolkt was.

Ik heb op een zondag Glacier rock beklommen. Iemand vroeg me of ik op een hike wilde en daarna naar een beekje wilde gaan. Ik wist niet dat die hike 1,5 uur omhoog was. Dus ik was de dag daarvoor uit gegaan dus ik had amper geslapen, veel alcohol gedronken en alleen een bacon & ei muffin van Mc Donalds als ontbijt gegeten en toen ben ik die berg gaan beklimmen. Eigenlijk ging dat best goed. Het was wel heel erg heet. We gingen dan ook wel om half 12 die berg op terwijl dat het heetst van de dag is. Een paar uur later weer die berg af en afgekoeld in Stoney creek, mijn favoriete plek in Cairns. Dit is een beekje met berg water, waar je op meerdere plekken kan zwemmen en van rotsen kan afpringen. Het is hier heerlijk rustig en bijna geen toeristen.

Met 2 vrienden ben ik gaan kamperen in Chillagoe. Ik wilde graag de limestone grotten gaan bezoeken daar en een vriend van mij stelde voor om daar te gaan kamperen omdaat het een 3 uur durende rit is. Dus de 4wd volgeladen met kampeerspulletjes en we zijn op weg geaan. Cairns ligt in de natte tropen, maar Chillagoe ligt 3 uur inlands en is heel erg droog en heet. Toen we aankwamen hebben we meteen 2 cavetours geboekt, eentje voor de dag zelf en een voor de dag daarna. We gingen de eerste dag naar de Royal arch cave, onze reisgids was een aboriginal uit de regio. Mooie grot, maar vind de grotten in het zuiden van Australie toch mooier. Wel leuk om een keer een limestone grot te zien, heel anders dan de grotten die ik eerder heb gezien hier. na de grot gingen we ons kamp opzetten. We gingen kamperen aan de Walsch rivier, een half uurtje buiten Chillagoe. een van mijn vrienden had hier 10 jaar geleden gekampeerd en had goede herinneringen. De rivier kon je amper een rivier noemen, de afgelopen tijd is het zo droog geweest dat er geen rivier te bekennen is, alleen maar grote plassen met wat groenig water, niet heel erg aantrekkelijk dus. Toch besloten we dat we daar gingen kamperen, anders moesten we terug naar het dorp en op een camping staan. Dat verpest het echte campinggevoel. Het was heet en droog, dus we hebben alleen de tenten opgezet met het muggengaas en vervolgens ging we nog een grot bezoeken en brandhout zoeken. Toen we bij die andere grot waren begon het plots te regenen, en niet zo'n beetje ook. Weken was het hier droog en wij komen aan in Chillagoe en  het begint te regenen. Het zag er naar uit dat het een zeer plaatstelijk buitje was. Snel brandhout verzameld en naar het kamp gegaan. Ons kamp was nog droog, maar toen we aankwamen begon het keihard te regenen. Dus in de schemer de andere tenten opgezet en vervolgens vuur gemaakt. na dik een half uur regen, donder en bliksem hield het op en konden we eindelijk genieten van de stilte. De wolken verdwenen en de sterren kwamen tevoorschijn. Natuurlijk gebbq'ed en vroeg naar bed gegaan. De volgende dag vroeg eruit, ontbijt gemaakt op het vuur en vervolgens naar de Donna cave gegaan. Na ons grotten avontuur zijn we even gaan zwemmen in de Bogey hole, waar wel water was en vervolgens weer naar huis gegaan.

Ik heb gisteren mijn auto verkocht en vandaag verhuisd van de stad naar de buitenwjken, dichterbij het strand. Ik ga 1,5 week bij een vriendinnetje wonen om te besparen op huur. Dat gaat nog interessant worden, ze heeft 2 kids (4&9 jaar) en vanavond komt een nog een vriendinnetje (+haar 2 kids 1+8 jaar) slapen, vol huis dus! Ik heb nog 1,5 week te gaan in Cairns en daarna vlieg ik naar Brisbane voor wat avonturen daar en dan vlieg ik de 14e van december naar Nieuw Zeeland. Nog verder van huis! Als je nog tips hebt voor NZ, let me know, ik ga er ongeveer 2 maandjes zijn.

Tot snel!

1. Charlotte Bijl:
    21 november 2015
    Herkenbaar! Jij en een badkamer die gerenoveerd wordt en bij allerlei mensen douchen ;). En spannend je kampeer avontuur! Op naar je volgende avonturen :D